خودروسازی

صنعت خودروسازی یکی از بزرگ ترین صنایعی است که در حال حاضر در آن به فعالیت های گسترده پرداخته می شود. این صنایع تمامی بخش های طراحی، تولید و عرضه اتومبیل و انواع قطعات مربوط به آن را در بر می گیرد. امروزه کارخانه های متعددی در زمینه تولید خودرو و قطعات آن مشغول به فعالیت هستند. کارخانه های اتومبیل سازی و تولید قطعات جانبی در زمره مراکز صنعتی قرار می گیرند و ایجاد آلودگی در آن ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. سالن های تولید، انبارها، سالن های رنگ، خطوط تولید، تأسیسات و تجهیزات، محوطه ها و… از جمله بخش هایی هستند که در صنایع خودرو سازی انجام عملیات نظافت ضرورت پیدا می کند.

با استفاده از انواع دستگاه های نظافت صنعتی کلیه امور مربوط به نظافت و شستشو با سرعت بالا، کیفیت مطلوب و ایمنی تضمین شده انجام می پذیرد و در نتیجه آن کیفیت محصولات تولیدی حفظ می گردد.

به منظور شستشوی سطوح کف در سالن های تولید، انبارها و بخش های اداری دستگاه اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر یا کف شوی صنعتی دستگاهی مکانیزه است که سطح زمین را شستشو داده و به طور هم زمان خشک می کند و به این ترتیب آلودگی های سطوح کف از بین می رود. اسکرابر یک دستگاه با قابلیت اطمینان و قدرت مانور بالا بوده و می تواند در راهروهای سالن های تولید حرکت کند.

انبارها و محوطه کارخانه غالباً دارای فضای وسیعی هستند که با استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی به آسانی نظافت می شوند. جاروب صنعتی سرنشین دار در مسیر حرکت خود آلودگی ها و ضایعات را جمع آوری کرده و از انتشار گرد و خاک جلوگیری می کند.

در میان تاسیسات صنعتی و خطوط تولید ضایعاتی هم چون براده های آهن و… ایجاد می شود که عدم جمع آوری آن ها در فرآیند تولید اختلال ایجاد کرده و خرابی به بار می آورد. از همین رو با استفاده از مکنده یا جاروبرقی صنعتی که با دارا بودن قدرت زیاد، بدنه مقاوم، قابیلت کارکرد مداوم و مخزن با حجم مناسب این ضایعات را جمع آوری نموده بودن آن که در روند تولید و فعالیت های صنعتی مشکلی ایجاد شود.

سالن های رنگ در کارخانه های خودروسازی از صفحات مشبکی تشکیل شده اند و با گذشت زمان به دلیل پاشش رنگ لایه های قطوری از رنگ بر روی این شبکه ها شکل می بندد و منجر به بسته شدن این صفحات خواهد شد. با بهر مندی از واترجت صنعتی فوق فشار قوی به همراه نازل زمین شوی امکان رفع این لایه ها در سالن های رنگ فراهم می گردد.

قطعات و تجهیزات صنعتی صنایع خودروسازی نیز با استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی آب سرد و یا آب گرم شستشو شده کف آلودگی های سخت آن ها را از بین برده و به این ترتیب میزان استهلاک آن ها کاسته و بر طول عمر آن ها افزوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *